Followers

Sunday, August 21, 2011

terlepas sahur!! huhu

assalamualaikum semua bloggers!

ohh lamenye aku rase tak mengupdate belog ni kan. dah kering gusi idea lahhh!! HEHE. tapi malam nih aku nak kongsi satu celita. cerita pasal aku terlepas sahur!! HUHU

camnih celitanyee... one day tu mase kat rumah, aku pesan siap siap ngan mami aku!

ma, lau ma bangon awal sgt jangan kejutkan aten (ni pnggilan aku kat umah) tok sahur eyh. Aten dah set alarm nak bngon lambat cket. ma aku pon cakap, okay, berehh!!!

pastuhh, masok la time sahur. aku pon terjaga la sbb suara mami aku tu kuat sangat. duk sembang ngan ayah aku tuh. mau aku tak sedar kan. tapi aku wat derk je!! sbb aku bajet mesti awal ag time tuhh. then tak lame pastu, aku pon bangon la. mami aku da sambung tido da. aku pon dengan mamainyee tengok jam. aku tengok jam mase tu kul 5.40am sudahhh!! OMG, aku dah terlepas sahur. uwaa. uwaaa. dalam hati aku berkata, sampai aty mami aku tak kejutkan aku. sedeynye ase. HUHU. 

aku pon dengan cepat dan pantasnye, bukak peti then makan puding. aku jarang makan nasi time sahur. makan puding ciket je sebab takot waktu sahur nak habes da. pas minom air masak aku pom masok la bilik ngan perasaan hibanye! mase lam bilik aku maen maen jap ngan kucing kesayangan aku (shiro). ekceli aku yang kaco meow aku tuh sedang tidoo. HEHE. pastu, aku pon baring baring jela. nak tunggu azan subuh. tapi senyap je time tuhh. aku macam da pelik. ehh, ke mase aku makan tadi dah masuk subuh dah. aku pon tengok jam kat nset aku. dah dekat kul 5.50am. aishhh, tak mungkin la. yang peliknye orang mengaji kat surau pon takde kedengaran. sunyi aje mase tuh. aku pon tengok la jam nset aku once again. rupe rupenye!!! ekceli jam baru je kul 4.50am!!! ohmaiiiiiiiiiiii.  aku ase nak gelak sesorang dah mse tuh. HAHAHAHA.

aku pon pe ag, pegi la smbung makan puding tu balek. aiseh, patot la mami aku tak kejutkan aku. aku bukan maen dah sedey bagai dah. kihkih. begitulah al kisahnye kenangan sahur aku. comell kan kenagan sahur aku ni. memang pOn! HEHE. sampai cni jela k. aku nak sambung bce novel pulak. (TUJUH HARI MENCINTAIKU) bapak tebal. penat den nak habiskan. okay lah, selamat bersahur cemua cemuanye. salam =)






Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment