Followers

Tuesday, August 30, 2011

puding roti saya

assalamualaikum readers!

last day puase, aku sempat wat puding roti untuk di makan pagi raye. cewahhh, sejak ble lak aku jadi rajen nak mencube wat puding bagai nih. HAHA. mybe sejak aku ase aku da besa n da layak kawen kot. kihkihkih. nanti da kawen boleh la suh encik suami lak yang try puding roti air tangan aku nih! hehe. berangan je aku ni kan. okay, meh kite nengok resepi tok wat puding roti ni. senang n simple sangat!


bahan bahan :-
susu (segala mcm susu pon boleh) tapi aku wat ngan susu tepung.
3 biji telor
1 tsp esen vanilla
3 sudu besa gula. (lau xske manis letak 2 1/2 je)
6 keping roti salut mentega


cara caranye :-
panaskan susu, jangan smpi mendidih.
pukul telor ngan gula smpi kembang.
tambah esen vanilla.
kacau hingga sebati.
salut roti dgn mentega depan n belakang, pastu
potong kecik2 susun dalam loyang.
campurkan susu yg dipanaskan tadi dengan telor.
pastu, tuang campuran dlm loyang.
biarkan 10 mnt supaya roti kembang.
pastu bakar selama 25-30 mnt.

ni puding roti aku. cedapp sangat. nyumnyum!!




simple bukan? pe ag, boleh la cube2 resepi ni yer.
nanti boleh makan di hari raye!
ohh, lau tabur kismis pon okay gak sblom bakar tuh.
ag cedap kot. tapi aku tak engat nak beli kismis.
tapi, takpe mcm ni pon dah okay.
makan sket pon da ase kenyang sbb roti kan.

selamat mencuba =)







Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment