Followers

Saturday, January 7, 2012

bad mood vs emo

assalamualaikum readers.

camat pagi cemua. dari semalam ag aku ase aku nak tulis pasal bad mood nih. korang mesti penah alami kan cmne rase BAD MOOD? same goes to me. aku pon penah gak rase bende alah ni. bende ni biase la kan. takde sape pon kat dunia ni yang tak penah ditimpa masalah.

pe yang aku nak highlight dekat cni, bile orang dah tu bad mood tolong la, tolong la sangat2 jangan kasi affect jugak kat mood orang len. ni yang paling aku tak suke! eh, kau yang bad mood kau punye pasal lah. tak payah nak wat muke cam tahik dekat orang. dulu rumates aku de gak yg camni. ble period je, mule la nak bad mood. what? ko ingat ko sorang je yang penah period kat dunia nih? tolong la wei kawal perasaan tuh. aku pon penah gak rse bad mood. tapi aku TAK BUAT MUKA kat orang. ble bckap ngan orang, aku bckap dengan normal je. i think go silent is much better instead u showed off ur bad mood! boleh buat orang menyampah tau tak?


korang faham tak ngan ayat kat atas tu? jenis yg mcm ni pon aku tak suke gak! masalah sendiri, pandai2 la manage n selsesaikan sendiri. kalau nak share masalah tu laen lah. sharing is caring what. aku tak kesah kalo orang nak share masalah ngan aku. i can be a very good listener kot. HAHA. siyes, aku xkeberatan tok mendengar masalah orang laen. tapi yang aku bengangnye, bile orang tu ade masalah pastu die diam je seribu bahasa. ni biasenye dengan bf/gf la. msg tak nak jwb, col pon tak nak angkat. sampai kadang tu kite tertnya2, eh aku de wat pape salah ke eyh? hurm, sampai mcm tu sekali. bukan maen risau ag kite pk macam macam. tapi pdhlnye, masalah yg die alami xde kaitan langsung ngan kite. ohh guys, pliz la jadik sorang yg bijak tok manage perasaan sendiri. once u takley manage perasaan u sendiri cmne nanti ble dah keje, nak tunjuk contoh yg mcm ni jugak ke?
 tak professional kot! 


ok, yang ni yang paling aku suke!
back to the basic. once kite ade masalah, or bad mood ke, tension ke,
tolonglah, tolonglah ingat bahawa kite masih punya sang pencipta yg tahu segala2nye pasal kite.
cume tu atas kite je, nak ingat DIA ke tak time kite susah.
kalo time senang kompem2 memang dah tak ingat kat DIA kan.
 same lah macam aku.
 kadang aku sering lupa untuk jadik seorang yg selalu bersyukur di atas segala nikmatnye. huhu
sangat merugikan kot kalo time susah kite tak mintak bantuan dari DIA.
 so, bile kite ade masalah rajin2kan lah diri menadah tangan mintak bantuan dariNya.
sesungguhnya, Dia itu maha pemurah. maha pengasih.
korang boleh mintak ape saje tanpa bayar satu sen pon. 
ade ke kat dunia bende free mcm ni??  ade ke? takde kot.

so, marilah kite menjadi hambaNya yg selalu bersyukur.
alhamdulillah syukur Ya Allah kerana
 aku masih lagi di beri peluang untuk hidup di atas duniaMu pada hari ini
kerana aku tau dosa dosaku tak terhitung banyaknye dan kau masih lagi memberiku
peluang untuk memperbetulkan kesilapan diri. terima kasih Ya Allah. 





Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment