Followers

Friday, February 24, 2012

terpegun :)

assalamualaikum readers ^^


just now , ade sorang mat salleh ni masok lam pejabat kak aku ni . mase mula mula die masok die bagi salam. wahhh , terdetik dalam ati aku , islam rupa rupanye mat salleh ni . then, tak lame  pastu datang pulak bini dia.

gilerrr aku terpegun kot tengok bini dia tu. do u know why??

sebab , bini dia tu bertudung ! yesss. then dia pakai loose blouse and seluar pon memang loose sangat sangat2! bukan itu je , tambah pulak dia pakai hand socks sebab lengan baju die tiga suku je . (tiga suku tu bawah siku siket jela) . see, nampak tak ? betapa dia menjaga aurat dia kan??


kadang aku rasa malu . malu sebab orang melayu yang beragama islam masih berlambak yang tak menjaga auratnya . aku pon masih jaoh lagi dari sempurna . n memang takkan sempuran la . nobody's perfect right ? kadang kadang aku ade pakai jugak baju yang lengan tiga suku tu . tapi bila tengok mek salleh tadi tu , aku rasa wahhhh respect sangat kat dia . dia orang France . padahal lau nak ikotkan tempat tinggal dia bukannya negara ISLAM , cara hidup pon bukan mengamalkan cara hidup islam . tapi bila dia datang melancong kat sini , dia dah menunjukkan contoh yang terbaek untuk wanita wanita islam . subhanallah . sungguh aku terpegun lihat wanita tu tadi .


note to myself . semoga lepas ni aku lebih berhati hati dalam menjaga aurat . aurat kita bukan untuk di tonton . tapi untuk dijaga dengan sempurna . insyaAllah . salam jumaat tok semua . kbaii peep . :))
Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment