Followers

Sunday, February 5, 2012

move on!

assalamualaikum readers!

hye semua. lame giler kot aku dah xmengupdate citer kat belog aku nih. nahhh, skang dah ase cam kaku giler nak menulis. ade idea tapi ase tak tau camne nak expresskan kat cni. haduii, masalah betol la.

ekceli aku ase tajok yang aku letak tu x de kaitan ngan ape yang aku nak citerkan kat sini. HAHA. aku ase kan  pasni aku nak jadi orang laen. bukan dah taknak jadi diri aku sendiri. tapi aku nak jadi fatihah yang tak berperasaan!!! selama ni aku ase aku ni cukup menjaga aty orang. kadang tu aku terlalu cibuk menjaga aty orang sehingga aty aku sendiri yang terluka. kalo aku nak nak wat pape aku pkir dulu perasaan orang. eh, takpe ke wat camni? die tak terasa ati ke? tapi orang tu ade pikir ke perasaan aku?? die nak buat pape pon, ikot sedap aty die je. asalkan die puas aty n die gembira. okay, lau kau boleh jadi macam tu nape tidak aku?? aku pon 100x boleh buad macam tu.

entahla, aku ase cam dunia ni sangat tidak adil. kadang bila kita buad baek kat orang, orang tu pejam mata je, buad tak nampak kebaikan kita tuh. bukannye nak berterima kasih. instead masih lagi sibuk mencari ape kesalahan kita. kalo kite wat salah siket, cepat jer dia nampak. cepat je nak perbesarkan kesalahan yang tak seberapa tu. entah sekali lagi. ni memang dah betol2 tak tau nak cakap ape dah ni. nak buad camne kan, kite takley nak mengubah perangai seseorang tu. nak tak nak, telan jela wpon ase pahit.

lepas ni, aku nak move on dah! taknak ag jadi aty jelly sangat. cukuplah setakat itu aku diperkecilkan. skang dah tiba masenye untuk aku berdiri mendongak ke langit. bila sebut pasal langit ni, aku suke kat satu ayat ni. gantunglah harapan dan semangat mu setinggi bintang di langit, tetapi rendahkanlah hatimu bagaikan rumput yang menjejak bumi. (lebih kurang camtu la ayatnye) aku tak ingat sangat dah, aku terbaca kat mane ntah. maknanya wpon sehebat mana kita ni, kita takley la nak tunjuk ego sangat. ingatla yang kita ni cuma manusia biasa yang tak sempurna. till then, bubbye peeps.



Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment