Followers

Monday, January 31, 2011

DAY 3 @ PSYCHIATRIC WARD

assalamualaikum bloggers!

hari yang ke 3 aku kat ward PSY same gak mcm semalam. pagi2 ag dah kena wat senaman ngn patient2 aku. tapi hari ni aku duk kat ward acute! ward yang paling teruk sekali. diorang memang agresif gler. xley duk dekat2 ngan diorang. kot2 nanti die bertindak luar kawal. bahaya wehh. penolong peg perubatan kat ctu pon memang tsangat2 tegas!! mau tak tegas, nnti diorang semua naik kepala n tak mau dengar arahan. mse tgh wat senaman tadi kan, kawan aku yg jadik leader mse tu suruh la diorang tarik nafas. nak taw tak salah sorang daripada patient tu cakap pe? die cakap mne leh tarik nafas, nanti mati la!!! huahaha. memang ade je bnde yang klakar terlintas kat kepala diorang tuh. aku hanya banyak memerhati ragam diorang je tadi. ade sesetengah patient tu asyik duk solat je. ntah solat pe yang die buat. padahal mse tu lom masuk waktu zohor pon ag. hehe. yang brbogel pon ade gak! oppss. takpe aku wat2 tak nampak jela. hahahaa. aksi2 yang agak panas pon ade gak tadi. aku rse diorang saje je kot wat cmtuhh. sebab diorang tahu kami ngh memerhati. die saje nak tarik perhatian kami mungkin. takpe la, kami dah tahu situasi mereka mcm tu. xkesah la kan diorang wat pape pon. kmi hanya melihat dan mampu tersenyum je! phewww ayat takley blah. hehe

-SCHIZOPHERNIA- okeh, shizo ni adalah salah satu penyakit gila.
most of patient aku kat stu menghidapi shizophernia.
scizo ni trbhagi kpd bnyk cabang. aku mls nak cter kat sni.
nak taw pe tu shizo korang leh search sendiri kat google ek! yaww!
hehhe. sori2. kemalasan telah berlaku kat cni. ngeehehe




-BIPOLAR- bipolar pon merupakan slh stu type penyakit gila. 
bipolar ni ade dua episod!
iaitu manic yg mane patient akn rasa terlalu excited pd satu jangka waktu. 
die akan rasa diri die sangat hebat n over confident bila episod manic ni sedang berlaku.
the other one is depressive. pd waktu ni patient akan mengalami kemurungan yang melampau. die lebih suka menyendiri n tak bnyak bercakap!


most of patient yang dapat depressed adalah mereka yang gagal dlm BERCINTA!
wooo, tengok tu betapa hebatnye penangan cinta kan.


ni je kot yang aku leh cter. yg selebihnya biarla menjadi rahsia :) 
nanti besok aku update lagi untuk day 4! adiosss semua.

with love,
cik tehah

Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment