Followers

Wednesday, January 19, 2011

blood donation =)

assalamualaikum bloggers!

dah agak lama aku tak mengUPDATE blog ni kan. hehe. sori guys. lately aku agak bz dengan kelas. nak rushing segala sebab minggu nih aku kena turun klinikal posting dah pon. sekejap je kan. rasa mcm baru je habis praktikal hari tu. tup tup dh kena praktikal lagi.. aigoo. sangat penat la cmnihh. posting kali ni aku dapat kat HOSPITAL RAJA PEREMPUAN ZAINAB II je. mmg kolej aku tak sayang aku r. dah lama aku nak praktikal kat kuantan. tapi, langsung xde peluang nak g sane. merajuk r cmnihh. wuwu!! tapi takpe la kan mana2 pon. yang penting aku akan dapat pengalaman yang superb kat ward psychiatric nanti. hehe =) xsaba nak timba pengalaman praktikal kat ward ORANG GILA. sape tak takot woo, tapi tula terpaksa jugak kena hadapi. diorang pon manusia gak kan. diorang tetap human mcm kita jugak yang memerlukan tempat tinggal, makanan, pakaian, dan jugak kasih sayang. so, korang lau de masalah pape, tak perlu la nak depress lebey2. kang tak pasal2 kena mental illness ni kang. hehe. bila dah ada prob, kongsi2 la dengan kengkwn. jangan duk tanggung sesorang jer. kalau dah parah nanti sape yang susah? diri sendiri jugak kan. hehe.. alamak, dah panjang lebar la plak aku membebel kat sni. dah kuar dari tajuk da pon. hehe. sori 3x!

ok, jum masuk topik sebenar yang aku nk cakap malam nihh. actually 2 hari yg lepas aku dah wat blood donation untuk kali yg ke 2 dalam hidup. yang tak tahannye dah donate blood untuk kali ke-2 tapi still ag rasa cuak! haha. sebelum derma darah tuh ntah bape gelas air aku minum sebab berdebar punya pasal. bila rasa berdebar aku rasa macam xcukup oksigen je. rasa mcm nafas tersekat-sekat. mcm tu skali aku punya takot nak derma darah. tapi, aku nak derma jugak! takot tak takot tu lain kira la kan. asal aku berpuas hati bila aku dah derma darah aku nihh. my blood is type "O". so, aku taw mesti ramai yg perlukan darah aku nih. hahahahahah *suka dengan bangga*. hehe, tade la. aku ikhlas je derma darah tu. tadenye nak bangga2 segala. dlu 1st time aku derma darah aku rasa pening n nak pitam lepas  lepas siap derma darah tuh. tapi kali ni, alhamdulillah aku tak rasa pape pon. sakit skit2 biasa r tu kan. tapi nak kata sakit xpon senarnye. serius r, mmg derma darah xsakit pon. tapi aku agak serun dan takot tengok jarum yg bapak besar dicucuk kat tangan aku. kat bawah ni ade pic time aku ngh derma darah. 


muka aku ngah cuak time nih.. hehe
tengok tu, aku dh dpt sijil penghargaan :)
bangga2, hehe







darahku yang pekat.. aumm!!


skang line brukband tersangatlah lembap mcm siput sedut.. nnti ble line dah ok, aku masukkan video time aku derma darah ea.. ok, till then. papai :)



Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment