Followers

Tuesday, February 1, 2011

DAY 4 : FAILED SUICIDE ATTEMPT!


assalamualaikum bloggers!

hari yang ke 4 aku dapat tengok satu kes yg mana salah sorang patient kat situ attempt suicide dengan cara hanging! tapi nasib baik tindakannye disedari awal oleh staf2 yang ngh bertugas pd mse tu. lau tak da melayang la nyawa sorang patient hari nihh. bayangkan kat leher die dah ade lingkaran merah akibat dari bekasan tali yang digantung kat leher die. tapi alhamdulillah la kan, sbb patient tu sempat diselamatkan. medical asistant (MA) kat situ btaw aku patient tu menghidapi shizo. patient yang menghadapi shizo ni kebiasaannya mengalami auditory halusination (AH). AH merupakan halusinasi yang mane ade suara2 ghaib yg mereka dengar dan menghasut mereka supaya membunuh diri. setiap patient xsemestinya mendapat gangguan AH yang sama. mcm mane kalau korang dapat gangguan AH ni? malam2 bila nak tido ade suara yang memanggil name korang? wooo, mau tak takot. lau aku kene pon mesti aku depressed gak. mesti rase sangat serabut dan hidup dlm ketakotan. jiwa dan minda bercelaru. n for sure la kan mesti taley nak tido. syukur YA Allah aku tidak mendapat gangguan yg sedemikian rupa. semoga aku sentiasa dilindungi oleh MU. aminn :)

tadi aku masuk keje kol 7 pagi. hari ni da tak wat senaman da ngn patient2 aku. tade mse la nak bersenam2. sebab hari ni pagi2 ag da bz. aku da bjaye ambik darah patient aku for the first time! hooreyyy. *bangga* hehehe. rse sangat seronokk la. pastu kan, aku rse sangat respect tengok student MA yang ambik darah patient2 tadi. mcm dah expert je diorang. cara diorang layan patient mcm sweet je. nampak caring! beruntung sape yang dapat lelaki dari medical staff. huahahhaa. stop cik tehah. tak payah nak berangan ag dah. haihhh. 
sangat suka tengok kat sorang student MA ni bila die tengah wat keje. suka tengok die wat keje je. bukan suka kat die pon. takpe je kan. boleh je kan? wuwuwu. esok da last day aku posting kat PSY ward. last day jugak aku duk kat KB. n last day jugak bersama-sama ngn budak2 MA tersebut. rse sedey :( sob3. 

mode : sedey :(

ni muka tengah depressed or tgh kesedihan nihh??
konfius2. haha. for sure i'm gonna mish that precious moment at PSY ward :)


p/s : sape2 yang ade niat untuk suicide attempt tuhh cepat2 PM aku. aku leh ajarkan cane cara2 nak bunuh diri. hahahahaha *gelak kejam*

with love,
cik tehah :)




Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment