Followers

Friday, May 25, 2012

fall down 7 times, stand up 8

assalamualaikum bloggers :)

hye cemua, malam ni tetiba je aku ase nak bercakap pasal putus cinta. sedangkan aty sedang gumbira, sebab gaji dah mashuk!! hoyeahh. alhamdulillah, syukurr sebab kehidupan sekarang much more better than a month ago. syukur Ya Allah. ape pon aku sentiasa hidop dalam keadaan besederhana :) semoga rezeki yang aku dapat ni diberkati olehNya, insyaAllah.

okay, lets talk about heart broken. ape rase kalo korang terkena penyakit ni?? HAHA, it hurts like hell isn't it?? yeahh, i know and im pretty sure that almost of us penah merasai putus cinta dan patah hati.

sape setuju kalo saya cakap kita patah hati sebab Allah lebih sayangkan kita??

cuba pk betol betol, bila kita dah patah hati sebenarnya Allah nak suruh kita kembali kepada Dia. kann? sebabnya mungkin kita rasa cinta yang kita bina tu sudah cukup sempurna dan indah bagi kita, namun Dia lebih mengetahui. mungkin Dia nak gantikan kita dengan sesuatu yang lebey baik. percayalah sayang, insyaAllah akan ada jodoh yang terbaek yang dah tertulis untuk kita. ape yang kita perlu buat sekarang ialah jaga hati kita sendiri. jangan pernah sia siakan mase, perasaan dan pengorbanan kita untuk insan yang tidak sepatutnya dan yang tidak layak untuk hati kita itu.

so, kat sini aku nak kongsi some tips untuk korang yang baru putus cinta :-

  • firstly, delete semua mesej and gambar kenangan korang bersama si dia. wajib delete tau. kalo tidak memang sampai bila bila pon takley nak lupe.

  • 2nd, menangis. its okay for u to cry a river. menangislah sepuas puasnya sayang. menangis dan merintihlah terutama time kita berdoa. disitula kita akan dapat kekuatan, and the best tears is kita menangis kerana dosa dosa semalam :)

  • 3rd, tekad. korang mesti ade tekad tau. jangan merayu lagi kat ex korang tu. contohnya, korang cakap kat ex korang, u'll never meet the person who love you like i do. ohh plizzz, tak perlu nak merayu bagai macam ni okay. ni lagi akan membuatkan hati korang saket. ex korang mungkin sedang berbahagia dengan kehidupan barunye, ape yang perlu kita buat ialah MOVE ON! that's it. wpon sukar n pahit, kita memang terpaksa move on jugak.  lupakan si dia, dan beri peluang kat diri sendiri untuk merasai bahagia mulai sekarang. yeahhh!

  • 4th, membenci. okay, korang memang akan rasa perasaan ni untuk hari hari yang baru ditempuhi selepas korang clash. but at the same time korang akan rindu kat dye. hehe. ni la orang cakap benci tapi rindu. mase ni korang akan selalu teringat akan mase mase yang selalu diluangkan bersama. yeahhh, mase ni emang akan rase kehilangan sangat sangat la. so, korang mesty penuhi jadual korang dengan sesuatu yang boley wat korang rase tak sunyi. buat ape ape je. kuar lepak ngan member ke. g window shoping ke, memasak ke or etc.

  • 5th, berserah. okay kita memang dah takley wat pape lagi selaen berserah kepadaNya. after heart break ni la mase yang sangat sesuai untuk kita dekatkan diri dengan Dia. cari semula hati kita yang da hilang tu, bina kekuatan untuk meneruskan perjalanan kita yang masih panjang. jangan menunggu hidayah itu datang, sebaliknya kita yang perlu mencarinya. dengan mengingati Allah hati akan jadi tenang. insyaAllah. 

some adivise copypasta from Dena Bahrin :-

so in case for the girls, what past is past . it's haunting you, i know but No matter how big pun kesalahan tu, Allah je yang tahu apa yang terbaik untuk kita in the future and no worries , Allah maha pengampun. 

Don't ever feel jijik about yourself or keep convincing yourself yang you don't deserve anything good sebab Everytime kita solat , kita berdoa and benar benar bertaubat,insyaAllah Allah akan bersihkan hati and kurniakan perasaan "The New You." it's like , tutup cerita lama ,bukak cerita yang baru. 

Last but not least . Our past has no right to stop us from having a better future. As long as we believe in Allah , put more effort and never stop trying to be better, today and everyday. We deserve to be happy . We deserve to have a good life. We deserve to get a good person. Because we're awesome like that!




me afta the heart break
my life is gettin' so much better 
alhamdulillah, thank you Allah :))


**noted to myself, you, her and him**  hewhewheww :) kbaii peeps.




Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

No comments:

Post a Comment