Followers

Friday, September 2, 2011

7 hari mencintaiku

assalamualaikum readers.

hye cemua. arinikan gua dah kene balek kolej dah! urghhh, sangat tak best la cmnih. raye pon ase tak puas ag. takpe la takpe. nanti boleh beraye ngan kengkawan pulak an. ohh, pas balek kolej nanti kene sambung kelas another 2 weeks pastu de osce n final exam tok sem 8. insyaAllah semoga segalanye dipermudahkan oleh-NYA.

orite, meh cini nak cter ciket pasal novel yang aku baru habes khatam semalam. HEHE. bce novel boleh je khatam an. aiseh, patotnye kene khatam Quran banyak banyak. ishh, teroknye gua. huhu. bce novel boleh hilangkan bosan. tp lau ase serabut ke, bce bce la surat cinta Allah tu. insyaAllah t tenang la ciket aty kte. jangan duk bace surat cinte pakwe jer tau. hehe

okeh, meh nak cte ciket. ha, 7 hari mencintaiku. first expression aku nengok novel ni aku ase, eishhh taknak la bce. tebal sangat weyh. aku ni dah la lembap ciket bab bab bce novel. orang len boleh habiskan dalam mase sehari semalam je. aku pulak lebih dari 7 hari kot! HAHA. sbb aku bace ciket ciket. kawan kawan aku tuh bace bersungguh gle. pehhh, penat aku tengok diorang duk menghadap novel.




MIA ADRIANA, name itu seindah dan secantik tuannye. namun, die adalah seorang gadis yang sangat ego, angkuh dan sombong kerana die memiliki segalanye. die merasakan dirinye cukup megah dan hebat sehinggakan die langsung tidak berkawan dengan orang orang kampung kerana menganggap mereka semua tidak setaraf!

dalam diam, KHUZAIRI seorang yang sangat penyabar telah jatuh cinta pandang pertama dengan gadis yang bernama mia adriana sejak di bangku sekolah ag. semenjak itu, die telah menjadi seorang perindu yang setia! namun oleh sbb sikap sombong dan angkuh gadis itu, die tidak pernah menyimpan wpon sebesar hama impian tok memiliki gadis tersebut!

namun, tiba hari mia adriana disatukan dengan tunangnye, tunangnye Khalil tak mengahadirkan diri untuk majlis ijab tersebut. demi memenuhi permintaan papanye, mia adriana terpakse berkahwin dengan Khuzairi iaitu insan yang sangat dibencinya.

oleh sebab sikap penyabar, ikhlas, penyayang dan mengambil berat Khuzairi, Mia Adriana akhirnye mempunyai rase kasih terhadap suaminye itu. pelbagai ujian dan cabaran yang menimpa rumah tangga mereka. namun, oleh sebab cinta Khuzairi yang tersangat teguh, die tetap bertahan dengan perangai isterinye yang kadang kadang sangat melampau. tapi, Khuzairi bahagia memilki mia adriana kerana rajuk gadis itu membawa keceriaan dalam hidupnye.

pelbagai badai yang dilalui oleh mia adriana. seorang demi seorang insan yang menyayanginye meninggalkannye pergi. die akhirnye sedar dan insaf dengan segala perangainye itu.

akhirnye khuzairi n mia adriana dapat kembali bersama gak wapon mcm2 ujian menimpa. ni ade bait2 yang aku suke. romantik gle kot khuzairi ni. lau ade lelaki yang mcm khuzairi ni memang bertuah la sesape yang dapat. doktor pulak tu! pehhh. hehe. okay meh hayati bait bait dalam novel ni.


"mia, tak mungkin abang hanya akan mencintaimu untuk tujuh hari sayang. cinta abang pada mia tiada luput waktunye"

"mia, betapa abang rindu ingin mendakapmu, tapi abang tak boleh sayang. betape seksanye abang di saat ini .serasa tak mampu untuk abang bernafas lagi. membuang mia umpama merentap jantung abang sendiri!"

agagaggaa, gle ah khuzairi ni. isteri mane yang tak cair bace diari suaminye yang tertulis mcm tuh!! ase berbunge bunge je aty kan. ade ag bait yg aku suke, meh layan!!

"tapi samade mia percaye atau tidak abang tetap nak mia tahu yang dari dulu sampai ke akhir hayat nafas abang nanti, abang takkan berhenti untuk mencintai sayang. hanya mia adriana yang bertakhta di hati ini."

"abang, mia pon nak minta maaf dengan abang sebab mia gagal untuk jadi isteri yg terbaik pd abang. sepanjang perkahwinan kita abang dah terlalu banyak menelan segala perangai mia. mia tahu betape berat bebanan yang abang tanggung selama ni.

demi Allah, abang tak pernah rasa terbeban dari mula sayang hadir dalam hidup abang sampailah ke hari ini. sebaliknye kehadiran sayang melengkapkan hidup abang yang begitu kosong sblom ni. kehadiran sayang menjadikan abang lelaki yg paling bahagia di dunia ni."

ni haa nobel 7 hari mencintaiku. tebal kan?
memang pon. penat ase nak habeskan. tapi best!!
best sangat!


okay okay dah. jejarikechik saya dah penat nak menaip. hehe. lau nak tau banyak ag bait bait yang best kamu cemua boleh la bace sendiri novel ni yer. kompem xnyesal ble bace! ase nak bace sekali ag jer! sekian saje, bubbye cemua =)





Thank you for reading this entry :)) iloveyousomuch ♥ =)

1 comment:

hafieza hiedayu said...

hhahah kan aq dah kata...mg kompem ar suka cite ni..cite ni mmg the best ar...

Post a Comment